Bakan Ersoy: Sirkeci Garı kültür ve sanatın yeniden merkezi olacak
Bakan Ersoy: Sirkeci Garı kültür ve sanatın yeniden merkezi olacak
Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 12:51
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 12:51
Kaynak:
IGF
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İstanbul’un simge yapılarından Sirkeci Garı’nın özgün mimarisi korunarak yeniden kültür, sanat ve yaşam merkezi haline getirileceğini açıkladı.
ANKARA (İGFA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, İstanbul’un tarihi ve kültürel mirasının önemli yapılarından biri olan Sirkeci Garı’nın kapsamlı bir dönüşümle yeniden şehrin kültür ve sanat hayatına kazandırılacağını duyurdu.
Bakan Ersoy, Avrupa’ya açılan tarihî kapılardan biri olarak kabul edilen Sirkeci Garı’nın özgün mimarisinin korunacağını belirterek, yapının ulaşım işlevini sürdürürken aynı zamanda kültür ve sanatın merkezi haline geleceğini ifade etti.
İstanbul’un Avrupa'ya açılan tarihî kapılarından biri olan Sirkeci Garı’nı özgün mimarisini koruyarak yeniden kültür, sanat ve yaşamın merkezlerinden biri haline getiriyoruz.
Sirkeci’de ulaşım işlevini korurken; kütüphaneler, sergi alanları, sanat galerileri, tiyatro ve etkinlik… pic.twitter.com/gq0amzhk6k
— Mehmet Nuri Ersoy (@MehmetNuriErsoy) June 22, 2026
Paylaşımında, gar bünyesinde kütüphaneler, sergi alanları, sanat galerileri, tiyatro ve etkinlik mekânlarının yer alacağını aktaran Ersoy, Sirkeci’nin yaşayan bir kültür adası olarak yeniden şekillendirileceğini kaydetti.
Tarihî yapının gün boyu insanların vakit geçirebileceği sosyal ve kültürel bir yaşam alanına dönüştürüleceğini vurgulayan Ersoy, “Şehrin hafızasında özel bir yere sahip olan bu tarihî mirası, gelecek nesillere yaşayan bir kültür alanı olarak bırakacağız” ifadelerini kullandı.
Yeniden işlevlendirme çalışmalarıyla birlikte Sirkeci Garı’nın, İstanbul’un kültürel ve sanatsal yaşamına önemli katkılar sunması ve kentin tarihi kimliğini geleceğe taşıyan önemli merkezlerden biri haline gelmesi hedefleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Ersoy: Sirkeci Garı kültür ve sanatın yeniden merkezi olacak
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İstanbul’un simge yapılarından Sirkeci Garı’nın özgün mimarisi korunarak yeniden kültür, sanat ve yaşam merkezi haline getirileceğini açıkladı.
ANKARA (İGFA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, İstanbul’un tarihi ve kültürel mirasının önemli yapılarından biri olan Sirkeci Garı’nın kapsamlı bir dönüşümle yeniden şehrin kültür ve sanat hayatına kazandırılacağını duyurdu.
Bakan Ersoy, Avrupa’ya açılan tarihî kapılardan biri olarak kabul edilen Sirkeci Garı’nın özgün mimarisinin korunacağını belirterek, yapının ulaşım işlevini sürdürürken aynı zamanda kültür ve sanatın merkezi haline geleceğini ifade etti.
Paylaşımında, gar bünyesinde kütüphaneler, sergi alanları, sanat galerileri, tiyatro ve etkinlik mekânlarının yer alacağını aktaran Ersoy, Sirkeci’nin yaşayan bir kültür adası olarak yeniden şekillendirileceğini kaydetti.
Tarihî yapının gün boyu insanların vakit geçirebileceği sosyal ve kültürel bir yaşam alanına dönüştürüleceğini vurgulayan Ersoy, “Şehrin hafızasında özel bir yere sahip olan bu tarihî mirası, gelecek nesillere yaşayan bir kültür alanı olarak bırakacağız” ifadelerini kullandı.
Yeniden işlevlendirme çalışmalarıyla birlikte Sirkeci Garı’nın, İstanbul’un kültürel ve sanatsal yaşamına önemli katkılar sunması ve kentin tarihi kimliğini geleceğe taşıyan önemli merkezlerden biri haline gelmesi hedefleniyor.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler